بررسی نقش و جایگاه کارورزی و کارآموزی در تربیت معلم
کد مقاله : 1023-CNF
نویسندگان
نسرین مهدیخانی سلیمانلو *
آموزگار
چکیده مقاله
در برنامه درسی نظام تربیت معلم درس کارورزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. درس کارورزی در انجام هر چه بهتر وظایف معلمان از اهمیت زیادی برخوردار است. کارورزی فرایندی است که طی آن دانشجو معلم از تجربیات معلمان توانمند بهره می‌گیرد و خود به معیارهای لازم تدریس دست می‌یابد. هدف از این مطالعه، بررسی نقش برنامه کارورزی در تربیت معلم بوده و روش تحلیلی توصیفی و کتابخانه‌ای بوده است. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه کارورزی بخش محوری و مهم نظام تربیت معلم محسوب می‌شود. به طوری که سایر عناصر اصلی تشکیل دهنده ی تربیت معلم را به درون خود راه داده یا آن‌ها را با معیارهای خود همساز و همگام کرده است و برای این که دانشجو معلمان به صلاحیت و شایستگی کافی برای معلمی برسند باید تجربه-های عملی کسب کنند که کارورزی زمینه‌ای برای کسب آن هاست.دانشجویان در طول دوره آموزشی باید در معر فرصت‌های یادگیری قرار بگیرند که توانایی آنان را در مطالعۀ موقعیت به صورت دقیق و همه جانبه فراهم نموده و فضایی برای تصمیم‌گیری و ارزیابی نتایج تصمیمات جهت برنامه‌ریزی فراهم کند
کلیدواژه: برنامه درسی، کارورزی، معلمان، تجربیات.
کلیدواژه ها
کلیدواژه: برنامه درسی، کارورزی، معلمان، تجربیات.
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر