تاثیر هوشمندسازی مدارس بر بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان زنجان
کد مقاله : 1017-CNF
نویسندگان
سارا رفیعی *
آموزگار
چکیده مقاله
این پژوهش به منظور بررسی هوشمندسازی مدارس بر بهبود کیفیت یاد گیری دانش‌آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان زنجان انجام شده است. روش این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 89 نفر از معلمان کلاس‌های هوشمند و 88 نفر از معلمان کلاس‌های غیر هوشمند که در سال تحصیلی 99-98 در شهرستان زنجان مشغول به تدریس بوده‌اند، می‌باشد. پس از برآورد، حجم نمونه برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه آقای رحمانی(1389) استفاده شد. روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری و محتوایی توسط صاحب‌نظران تایید شد و پایایی آن نیز از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونبا 80 % محاسبه گردید. نتایج با استفاده از روش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی از )جدول توزیع فراوانی، نمودار خطی، میانگین،...)و در بخش آمار استنباطی از آزمون آماری t همبسته استفاده شد. یافته‌ها نشان دادند که هوشمند سازی مدارس بر کیفیت یادگیری در مؤلفه های نگرش و ادراک، اکتساب و در هم تنیدن دانش، بسط و اصلاح دانش، استفاده معنادار از دانش و عادت‌های ذهنی دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان زنجان موثر بوده است. نتیجه این تحقیق نشان داد.
کلیدواژه ها
هوشمند سازی مدرسه، یادگیری، معلمان ابتدایی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر