دانشگاه فرهنگیان در مسیر تربیت معلم حرفه ای
کد مقاله : 1015-CNF
نویسندگان
سارا رفیعی *
آموزگار
چکیده مقاله
هدف از این مطالعه بررسی نقش و مسئولیت‌های مهم دانشگاه فرهنگیان در راستای معلمانی توانمند و حرفه‌ای بوده است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و از ابزار و شیوه‌ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه‌ای، مقالات استفاده شده است. نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان داد که دانشگاه فرهنگیان، باید خود را با سازمان‌های آموزشی عالی و پیشرفته درکشور هماهنگ نماید و همراه با پیشرفت جامعه همواره تحول آموزشی خود را که معلول تحولات اجتماعی و علوم و تکنولوژی است متناسب سازد. ایجاد تحول در نظام سنتی مراکز تربیت معلم، نحوه جذب و گزینش دانشجویان برتر و استخدام آنان، ایجاد وارتقاء سطوح و دوره‌های تحصیلی بالاتر در دانشگاه، ارتقا سطح و جایگاه مدرسان مراکز تربیت معلم به سطح اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها، تغییر بنیادی دربرنامه‌های درسی، کارورزی وتوجه به روش‌های نوین و موثرتدریس و یادگیری، اهمیت دادن به امر پژوهش دردانشگاه، ایجاد معاونت‌های دانشجویی و پژوهشی و هماهنگی در پردیس‌های استانی از اولویت‌های راهبردی وسازمانی در دانشگاه فرهنگیان خواهد بود که نقش کلیدی در تربیت معلم حرفه‌ای دارد.
کلیدواژه ها
دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان، برنامه، تدریس، یادگیری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر