| قابلیتها و توانمندیهای بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفه ای معلمان | 
| کد مقاله : 1013-CNF | 
| نویسندگان | 
| فرشته  هواسی *1، سما   خسروی2، پریسا   گوران1 1علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، دهلران، ایلام، ایران 2علون تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، مهران، ایلام، ایران | 
| چکیده مقاله | 
| یکی از دغدغههای نظامهای آموزشی و دست اندرکاران و تصمیم سازان در هر کشوری، مسئله کیفیت آموزش و اثربخشی نظامهای آموزشی میباشد. با ورود فناوری اطلاعات به این عرصه، قابلیتها و بسترهایی برای نظام آموزش و پرورش فراهم شده است. هدف از این پژوهش بررسی قابلیتهای بستر مجازی برای تربیت معلم و توسعه حرفهای معلمان میباشد. برای انجام این مطالعه از طریق استنادی به بررسی مبانی نظری و ادبیات پژوهشی موجود پیرامون موضوع تحقیق پرداخته شده است. در این مقاله پس از طرح جایگاه فضای مجازی به عنوان مهمترین پدیده قرن، به بررسی ظهور فنآوریهای اطلاعات و ارتباطات، ظهور اینترنت و گسترش فراگیر شبکههای اجتماعی و طرح آنها در قالب قابلیتهای این بستر برای تربیت معلم و توسعه حرفهای معلمان پرداخته شده است. در این پژوهش، ضمن پرداختن به رویکردهای فضای مجازی و همچنین برجسته ساختن اهمیت نهاد آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت و مورد استفاده قرار گرفتن فضای مجازی از سوی معلمان، پیشنهاداتی به منظور آشنایی هر چه بیشتر معلمان و استفادهی از فضای مجازی ارایه شده است. | 
| کلیدواژه ها | 
| فناوری اطلاعات و ارتباطات، فضای مجازی، نظام آموزشی، معلمان | 
| وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |