صلاحیت های مورد نیاز معلم در تربیت اجتماعی مخاطبان (دانش آموزان)
کد مقاله : 1011-CNF
نویسندگان
رقیه احمدی *
آموزگار
چکیده مقاله
بر اساس پاره ای شواهد و قراین می توان گفت که در سالهای اخیر جایگاه اجتماعی و شغلی معلمان در جامعه هم از دید خود معلم ها و هم از دید دانش آموزان و اولیا آنان تنزل یافته است، این امر ناشی از هر عاملی باشد صدمات جبران ناپذیری برای سیستم آموزشی، قشر معلمان و در نتیجه دانش آموزان خواهد داشت. هر چند دولت باید اقداماتی اساسی در این زمینه انجام دهد، اما بی تردید نقش خود معلمان در جهت ارتقا جایگاه و منزلت شغلی و اجتماعی شان غیر قابل انکار است. معلمان جزء معتمدترین افراد جامعه می باشند و با حضور خود در میان دانش آموزان و اولیا آنان قادرند با اتخاذ سیاستهای مدبرانه و تدابیری حکیمانه موقعیت عالی گذشته خود را بازگردانند. هدف از این مطالعه بررسی مهارت های مورد نیاز معلمی در تربیت اجتماعی دانش آموزان بوده است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی و از ابزار و شیوه‌ی جمع آوری اطلاعات منابع کتابخانه ای، مقالات و سایت های معتبر علمی استفاده شده است. نتایج به دست آمده در این مطالعه نشان داد که معلمانی باید تربیت شوند که دارای مهارت های بالایی در زمینه های مختلف از جمله زمینه اجتماعی داشته باشند تا با تربیت درست دانش آموزان از نا بهنجاری ها و اختلالات وآسیب ها در جامعه و کودک بکاهند و زمینه را برای رشد همه جانبه‌ی کودکان فراهم آورند که مستلزم تحقیقات و پژوهش هایی در زمینه های مختلف آموزشی می‌باشد
کلیدواژه ها
واژه های کلیدی:: معلم، مهارت، تربیت اجتماعی، نظام اجتماعی، نظام آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر